Navbar On/Off Fuattan...: Cengiz Coşkuner, Affet Abi Beni

21 Ocak 2011 Cuma

Cengiz Coşkuner, Affet Abi Beni

Yıl 2001..

Hazırlıktayız...

Haftada 24 saat İngilizce ve mükemmel bi İngiliz kültürü aşılamasına maruz kalıyoruz. Gençliğe geçişin en deli, en özenti anlarını yaşıyoruz. Bir SHINE kitap serisidir almış başını gidiyor. Kasetlerin play düğmesi arka arkaya basılır ve özlenen an gelir :

"Side One, Lesson One... Review.. Listen a Song!"

Obaaaaa.... Yabancı müzik.. 80'lerden... 90'lardan... defalarca geri al dinle.. hep bir ağızdan...

Beatles'den "Yesterday" mi istersiniz,  R Kelly'den "I believe I can fly" mı, Abba'dan "Money Money Money".... Ruhumuza işledi artık... Bir yabancı pop furyası aldı başını gitti. Tüm dünya yabancı pop piyasasını takip ediyoruz. O zamanları Britney Spears falan "..hit me baby one more time", Shaggy "Hey Sexy Lady..", Eminem "..without me" diyodu..

Biz napıyorduk?

Korsan kasetçiliğin deneylerini evlerimizde gerçekleştiriyorduk. Parası olanlar temiz Rax 90'lık kasetleri alırdı on numara kayıtlar yaparlardı radyodan veya başka bir kasetten. 12 şarkı sığdıran adamı yere göğe sığdıramazdık. Mühendislik harikası gibi birşey. O yaza damgasını vurmuş hit şarkıların hepsi bir kasette... bir arkadaşın size yapacağı en büyük kıyaktır o zamanda :)



Bende yazık...

Bizim bi vestiyer vardı. Altta 3 çekmecesi olan.. orta çekmecesinde full kaset. Annemin devrinden :) Sibel Can  ağırlıkta olmak üzere, Coşkun sabah, Sinan Özen, Ümit Besen, Cengiz Coşkuner... efff.. bir sürü karın ağırısı. İçlerinde en kalitelisi genelde Sibel Can ve Cengiz Coşkuner'in olurdu. Sibel Cana dokunmakta zorluk çekiyodum. Mazallah bizimkilerin aşk şarkılarının olduğu bi kaseti uçururum falan... yemiyodu. E bu durumda Cengizimin kasetleri derde deva...



Evde eşşek gibi YU-MA-TU müzik seti vardı..ki hala vardır.  2 kaset çaları olan. O yüzden kasetten kasete kayıt alabiliyordum. Çok iş yaptım öyle :) Takardım kurbanımızın kasetini öncesinde bi önizleme... Çalan o iğrenç düğün salonu şarkılarından :)) " kaldır kolları oh oh, şıkıdım şıkıdım şıkıdım, oynat göbeğini oh oh şıkıdım şıkıdım şıkıdım, keyfine bak tatlım, sefanı sür ballım, dert etme her şeyi, ey nazlı sevdalım " Cengiz Coşkuner on the show! Kopartıyo kadınlar matinesinde... :))

Bunun kasetini bozmak müstehaktır! İlk önce Kasetin ön ve arka yüzünden tanıtım bantlarını kazı. Kayıt önler boşluklarını kağıt doldur, bantla ve.... RECCCC!

Miss gibi yabancılar bir yandan çaladursun, Cengiz abimin sanatın eserinin üstüne bir güzel sıçırr..sıçrardım :)

Ve en son kayıt temiz olmuş diye benim kaseti dinlerdim. Kalite düşerdi. Şarkı aralarında taaaaa uzaklardan Cengiz abinin sesi gelirdi, hakkını helal etsin, fakat güzel olurdu be! O müziklerin kasetlerin tadı bi farklıydı.

Yaşlılarımız taş plaktan nasıl zevk aldıysa bende bozduğum o kalitesi düşük kasetlerden  öyle zevk aldım.

Dokunmayın bana...

Ben galiba biraz Cengiz Coşkuner dinliycimmmmmm  :'(

0 kişi titretti: