Navbar On/Off Fuattan...: Askerden kaçarken yanlışlıkla doktor olan türk genci

6 Ocak 2011 Perşembe

Askerden kaçarken yanlışlıkla doktor olan türk genci

Kısmen ben... :)

Geçen gün Master yapmak için Bahçeşehir Üniversitesine evrak teslimi yaptım. MBA olacağımda ayıptır solemesi.. Türkçesi 'İşletme Yönetimi' masteri.. Sektöründe 2 yılını bile doldurmamışken, hemen müdürlerinin yerine gözünü diken çaylak modeli.... mi?

değil tabiki...

İtiraf ediyorum TSK'ya son dakika golü attım. Temmuzda teslim olmamı gerektirecek resmi evrak düzenledi çeşitli merciler. Hani Hilal Cebeci adlı sanatçımız diyorya: "İpe ipe geleceksin" , işte öyle birşey..  :) E bende bu durumda "ipimle, kuşağım..." dedim .Kaçış yok ki Askerlikten, muaf olamayacak kadar uzuvlarımız sağlam, dalyan, bıçkın gibi delikanlıyım falan.. kala kala öğrencinin dokunulmazlığı prosedürü kaldı.

Tabi ya :)

İslamın ilk emride o değilmiydi zaten "OKU!". Olaya yıllar öncesinden çözüm getirilmiş zaten, kalp gözüm yeni açıldı. İlim aşkıyla doldum taştım birden...kanatlandım.. Kendimi Bahçeşehir Üniversitesinin kollarında buldum. İlim yuvacigim boğazın kenarında, ortamının güzel olmasına, farklı renkler, kokular.... yok yok ben asıl MBA yapmak istiyordum ya, orası tercih edilebilirmiş, o yüzden. Yoksa efendi efendi etliye sütlüye karışmadan okiyip adam oliciym.

Ve ben gibi..

Beşlerce etrafımda...Onlarca İstanbulda... Yüzlerce Türkiyede.. Askerden kaçmak için tahsilini 2 yıllıksa 4 yıllığa açıktan, kapalıdan, uzaktan, yakından  yardıra yardıra tamamlama.. ardından asker kapıya dayanınca "AaaaaA ama ben Master Graduated oliciym!" deyip aynı yöntemlerle yüksekini yapma.. E bittikten sonra asker kardeşler tekrar gelip "bitmedi mi aq.. ne lan bu, bize okumuş adam lazım değil, amele lazım" derkene..
Ama ben doktor olma ihtimalim de var ... kooooop... Ahanda oldum deyip ! Ph. D. li anlı şanlı bir karvizite sahip olan türk gencimizin dahiyane kaçışını matematiksel olarak değerlendirirsek kaç yaşına geliyo bi bakalım :

Yaş 17  : 3. yılında Üniversite sınavını kazansın bu velet... hadi 2 yıllık bi okula gitmiş olsun diyelüm
Yaş 20 :  +2 yıl okudu +2 de uzattı (kovulmayacak kadar) +1 yıl tecil hakkı
yaş 25  :  ben dgs yapiciym dedi.. aklı başına geldi.. +2 yıl lisans(intibak) +2 yıl devlet tecili

yaş 29 :   Ve! damarlarındaki asil kan master potansiyeli olduğunu ortaya çıkardı.. ver ordan 2 yıl yüksek +1 yıl uzatmalı +1 yıl tecilli
yaş 33 : E bu kadar kasıştan sonra doktorada yapılmaz mı canım :) +2 oku +1 tecil
yaş 36 : Geldimi yolun yarısına.. 4 yıl daha bekletebilse bedelli olabilir(40).. Ama o 4 yıl için ne tarz teknikler var bilemedim. :(  belki yurtdışına kaçar Ph. d. Mülteci statüsünde, belki topçu, popçu olmadı son çare cinsiyetini değiştirir...


Olay Bu! Devlet Bahçeli olsa 40'a getirirdi de ben beceremedim

Ama bir gerçek var. TSK Türk evladının eğitim düzeyini bir hayli yükseltiyor. Ben kendimden çıktım yola, ilk kendimi keşfettim, düşündüm, tefekkür ettim.. ve...

Niye kaçıyoruz ki? :\

0 kişi titretti: