Navbar On/Off Fuattan...: Canlı Sürücülü Test Sistemi (LDTS Assoc.)

28 Şubat 2011 Pazartesi

Canlı Sürücülü Test Sistemi (LDTS Assoc.)

Arkadaş ben bugün çok pis bişe düşündüm ya.

İşten servisle geliyoken hangi üretim tesisinin önünden geçtik bilmiyorum ama yüzlerce aynı türden araba istiflenmiş duruyodu. Hangi markanın bilmiyorum karanlıkta seçemedim ama belli hepside aynı model araba.. Tamda araba alma hevesim doruk noktalarına çıkmışken... Ay ışığının kaportaların üzerindeki yakamozuna seyredekaldım. Yanımdaki arkadaşa dedim ki :

"Lan oğlum şu kadar arabanın içinden bitanesi eksilse bişe mi olur, verseler bana, garip bu binsin yazık deseler.. hı?"

ve ekledim :

"Hadi TEST için versinler.. ben şole 2 yıl test etsem..Raporları her ay versem, yakıt tüketimi performansı kılını tüyünü keçesini rapor etsem.. Sonrada yıllar sonra arabayı bende unutsalar.. sonra  birinin aklına gelse ve çıksa deseki.. 'Amaaaan boşverin kalsın, o kadarlık mevladan zarar etmez'"

:) Güzel olurdu be..

Bu TEST  için verme olayı da bir kaç ampül patlattı tabi kafamda. Benim ampuller patlayınca belli aşırı voltaj yada aşırı fikir yüklenmesi diyelim, hayırsız bi neticeye gidecek :)) Neydi peki bu hayırsız fikir..Anlatim:



Yeni bir iş kolu bu. Kod adı : "CSTS" = Canlı Sürücülü Test Sistemi
yada İngilizcesi : "LDTS"  = "Live Drive Test System" .. hmm bu daha havalıymış :)

Hani geleceğim konu Hitler vari bi iş kolu... Yeraltından yürütlebilir diye düşündüm. Arabaların güvenlik testlerini yapıyorken kullandıkları cansız mankenlerin yerine insanlar olicek yani.. İntihara meyilli bir sürü insan var. Bunların %90'ı parasızlıktan dolayı %10'u da aşkından dolayı intihar eder. Ama para aşkı bu %10'luk  dilimdeki insanların gönlünüde çelebilir yani.. He bu insanlar ölmekten başka çaresi olmadığını düşünüyorsa onlara yeni bir şans daha tanıcak bi iş kolu olan çarpışma testlerine sokacaz! E zaten bazıları kendini araba bilmem farklı vesaitler eşliğinde intihara gittiğini düşünürsek düşüncemiz mantık seviyesine ulaşmış olur. :) Çok kötüyüm biliyorum.. Durun biraz daha anlatim..

Çarpışma testleri tüm markaların servetler harcadığı bir güvenlik prosedürüdür. EURO NCAP gibi belgeleri kapabilmek için inanılmaz pahalı teknolojileri kullanırlar ve birsürü araba telef ederler. İçerisine koydukları cansız mankene birsürü basınç reseptörleri, insan anatomisine benzer iskelet sistemi falan gerçeğe yakın simule etmeye çalışırlar. Biz napacaz Bu serveti hem üreticiye daha ucuza mal edicez hemde müşterisini zengin edicez nasıl mı?

Özellikle parasızlıktan falan intihar edicekse adam, heleki kendini bi arabanın önüne atmak istiyosa, gelecek bizim kurduğumuz (şirkette kurmuş olalım hadi )  LDTS Association a başvuracak. Buradaki danışmanlar size bir menu sunacak. Tabi LDTS ASSC büyük bir organizasyon. Çoktan Mercedes, Volvo, Walksvagen, BMW vs. dünya markaları networkune dahil olmuştur. Bu markalardan birini seçin diyecek..  İşte her firmanın kriterleri farklıdır. Biri derki , arkadaş sen benim arabamla 220 km hızla git duvara çarp, diğer der 100 km hızla uçurumdan yuvarlan, başkası yolda eşşeğe çarp , üzerine meteor düşsün nolcak bakalım tarzı.. Ödülleride değişik tabi bunların. Sonuçta volvo gibi bi arabadan sağ çıkman yüksek bi ihtimal :) adam diyecek arabanın perti senin üstüne bir milyon dolar. Ve tüm hastane masrafların.. Hatta devlet destekli olursa yeni bir kimlik, yeni bir hayat sunma seçenekleri de getirebilir :) .. mesalaaaa....

Veya Dacia :)) E bu teneke arabadan tek parça çıkmak zor ama ödülüde 2 milyon dolar ;) Artı arabanın pertini değil sağlamını vercekler yani.. Markadan markaya değişir tabi bu. He diyelimki sağ çıkmadın. Kaybedeceğin bişe yok ki :) İntihar edcekti zaten amacına ulaşmış olacak ;) Alın-verin ekonomiye can verin hesaaaabı... Markalar içinde on numara güvenlik testi olacak tabi.

Reklamlarda BMw dicekki: "LDTS verilerine göre 100 insandan 92'i hayatta kaldı" . yada Volvo : "LDTSye göre 100 insandan 95ini hayata döndürdük!". Olaya bak!! EURO NCAP güvenlik sertifikası yalan olur gider :)  Bütün markalar 100 insanda 100 insana ulaşmaya çalışır. Rekabet ortamı çünkü.. Bu vesileylen binlerce insanın hayatını kurtarmışta olucaz aslında...

 Ama inanın şunu söyleyeyim Hitler canlı denekler üzerinde tıbbi çalışmalar yapmasaydı dünya sağlık alanında çok gerilerdeydi. Ama kabul ediyorum kötü, pis bi fikir.

Nerden aklıma geldi bu yaa?

Fuat ÇAKIR
LDTS Association Founder

0 kişi titretti: