Navbar On/Off Fuattan...: Zulüm Gibi Dinleti

10 Şubat 2011 Perşembe

Zulüm Gibi Dinleti

Hani bazı ezgiler vardır.. Teknolojiye ihtiyacı olmayan, anlatılmak isteneni insan sesini en derin noktalarında en doruk noktalarına kadar işleyip ruhunuzu titreten nameler.. Eğer manaya ortaksanız, varsa yaranız çaresiz o işkencenin tadına doya doya çıkartırsınız. Var öyle bir şeyler...Zulüm gibi ezgiler .. Siz alttaki "Çok aşığın var diyorlar" şarkısını çalmaya başlamadıysanız basın düğmesine ben telkine devam edicem :) Merak etmeyin ayık tutacam sizi.. Damarınıza kastım yok ;) 



Böyle şarkılar bir döneme damgasını bile vurdu. Adına "Arabesk" denir ki o 80-90'lı yılların genç nesli nasıl dayandı bu duygusal yaraları dağlayan ezgilere bilemedim. Kalpleri çıra gibi olmuştur, çatır çatır yanmaya müsait.. Bir yandan da şöyle bir şey var: İfade edemedikleri duyguları bu şarkıları içten yanık yanık söyleyerek dile getirmişler, kendilerini rehabilite etmişlerdirde... Hani sevgilinizin birşey isteyeceği zaman sesini çocuk taklidi yaparak rahat rahat utanmadan söyleyebilmesi gibi bişey .. diye tahmin ediyorum :)
Maşallah Ferdi Tayfur olsun Orhan Gencebay olsun Mülsüm Gürses falan Allah nasıl bir kader vermişse artık onlara, kitlelerin yaşadığı veya yaşayabileceği tüm ruhi çöküntüleri yaşamış veya gibi olmuş.. (cümle düştü topluyorum) o ilhamla alayının ciğerini dalağını ziyan edecek bestelere imza atmış. Sözlere baksan bildiğin yaşayan ölü olmuş adam.. Cesetvari dolanıyo herkezide kendisine benzeten kitle gönül imha bombacıları... Dinliyosunuz değil mi Orhan Gencebay'ın alttaki eserini de.. Galiba üstteki bitmedi :) Çok acele ettiriyorumki damara bağlamayın, iş çıkarmayın :P



Saygı duymak lazım.. Bu dönemi sağ salim kafayla atlatan gönül erbablarına saygı duymak lazım. Tekel kurumu da çok ekmek yemiştir bu adamlardan orasıda ayrı bir mevzu zaten.. Bu arada ordasınız değil mi? Bendesiniz hala :) Şarkılarıda payaştık ama, kendinizi kaybetmeyin aman. Ben gayri ihtiyari bi sigara yakınca farkettim durumu :)) Derinlere nüfuz ettiğinin farkındayım. Neyse havaya girmişken şu şarkıyı da Ferdi Tayfurdan palaşalımda yazımız rüştünü ispatlasın. Sizi kendi halinize bırakıyorum.


Allaha Emanetsiniz! :)

0 kişi titretti: