Navbar On/Off Fuattan...: İnternette Ölmek

2 Şubat 2011 Çarşamba

İnternette Ölmek

Evet, yeni bir sorunla karşı karşıyayız...

Özellikle Defne Joy Foster'in ölüm haberinden sonra kafamı kurcalayan bir mesele oldu.(Allah Rahmet Eylesin) Defne'nin adı özellikle twitter gibi internet trafiğinin düğümlendiği sanal dünyalarda Defnenin profili veya ismi en çok aranılan, refarans edilen verisi haline geldi. Peki ya sonrasında?


İnsanların canlılığını bu siteler nasıl kontrol edecek? Hadi ünlülerin bariz belli.. profilini dondururlar veya anıtsal bir sayfaya çeviriler güzel olur peki ya bizi napacaklar? Örneğin ben öldüm diyelim.. Facebook buna kayıtsız mı kalacak? Profilim öylece yıllarca açık mı duracak.. Tamam anladık kalbiminizde yaşatacaksınızda beni de :) Orada varlığımın devam etmesi biraz ürkütücü değil mi? Gerçi siz onu göze alamazsınız :)) Ölür ölmez nolur nolmaz diye hemen silersiniz  arkadaşlıktan.. Yada düşünsenize ben öldükten sonra siz  "FUAT SENİ ASLA UNUTMAYACAZ" diye duvarıma yazı yazdığınızda, hepinizin yazısını tek tek Beğen(Like) tuşuna basıyomuşum :)) Altınıza sıçarsınız vallaa.. Felak, Nas okumaktan diliniz damağınız kurur gider. Hele bide gece yarısıysa ...ouuufff tamam.. Facebook profili kapatıp modemin fişini çekme ihtimaliniz bile var. hatta dötünüz yerse sigortaların oraya gidip şartelleri bile indirirsiniz siz :) Dabbe muamelesi görürüz falan... Töbe töbe.. fazla uzatmıyimm; ben bile tırstım benden lan...


Öldükten sonra geri dönüp bakma imkanım olmadığından merak ediyorum... Sonuçta Googleye 'Fuat Çakır' yazarak sorgulasanız maşallahım vardır yani :) İtüdeki profesör Ali Fuat Çakır hocayı bile google indexlerinden ihraç etmek üzereyim :)  O kadar site de ben nasıl ölecem yaw.. Ben sizi düşünüyorum yani, öldükten sonra öle gerekli gereksiz internetin kuytu köşelerinde karşınıza çıkıpta huzursuz etmek istemem.

Bişey yapmalı...

İnternetten ölen kişiyle ilgili tüm verileri yok eden sanal mezarcı bir site, kuruluş, program vs. güzel olurdu değil mi ;) İtiraf edin güzel fikir .. Google, Facebook, Twitter ile anlaşmanız zaten kafadan %90 lık alanda temizlik yapabileceğiniz manasına gelir. Kalan tarafındada takılmazsınız zaten siz.. Ayıp oralar :))

Ölüm üstüne bu kadar muhabbet yeterli bence.. Diyecek tek bişey var:

Hayırlısı...

Bakın Ne Buldum :)
Facebook Ölüm Bildirim Formu  : http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=deceased

2 kişi titretti:

Unknown dedi ki...

http://www.googlesil.com/ Artık Google ın resmi sitesi GoogleSil den adınızın geçtiği bütün siteleri silebiliyormuşsunuz. Ancak bunu şirket yapıyor biz yapamıyoruz.

fuat dedi ki...

faydalı bi adres :) Teşekkürler ibiloglu