Navbar On/Off Fuattan...: Burdur, Bodrum'a mı bağlı ?

9 Mart 2011 Çarşamba

Burdur, Bodrum'a mı bağlı ?

Burdurun yerini yurdunu hatta onun bir şehir olduğunu neslimize öğretemeyen eğitim sistemimizi kınamakla yazıma başlamak istiyorum..

Geçenlerde nereli olduğumu soran yeni tanıştığımız bir gencin "BURDUR" cevabını verdikten sonra beni kahreden geri dönüş sorusu şu oldu ki:

"BURDUR Bodruma mı bağlıydı?"

Heee... dedim.. Biz bi kaç aileden oluşan mahalleyiz aslında, bu seçimlerde aramızdan bi muhtar belirleyip KÖY olacağız Cenaab-ı Hakkın izniylen..

Ulan... Ulaaaaaan!! Bodrum Şehir bile değil ya! Böyle sorumu olur!!

Ki biz 1852 yılından Burdur Sancağı olmuş .. 1923 Cumhuriyetinin kurulduğundan beridirde şehiriz be! Hele o yalovalılar, karamanlılar gibi 67 plakadan sonrakiler hiç ağzını açmasın siz yokken biz vardık Anadolunun bağrında..




İnanmıyosanız (hala mı?) dünyanın referans bilgi kaynağı WIKIPEDIA şöyle der :
Burdur ili 36-53 ve 37-50 kuzey enlemleri ile 29-24 ve 30-53 doğu boylamları arasında yer alır. Burdur, Göller Yöresi veya Göller Bölgesi adı verilen bölgede yer almaktadır. İlin doğal yapısı oldukça engebelidir. Plakası 15'tir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Burdur_(il)

Tamam mı?

Öyle bişeyiyle meşhur olmamış, kendini ispatlamamış hoptiri dandiri sebeplerle kıvırmayın karşımda. Ben cevizimle, yemeğimle, kültürümle, tarihimle övünmem. Bunlar zaten olan ama sizin bilmediğiniz şeyler. Ben asıl insanımla övünürüm. Burdur heryıl OKS sınavlarında derece alan şehirdir zaten. Bu ülkenin en başarılı genç nesli bizim topraklarda büyür. Çevremizde Denizlinin, Eskişehirin, Antalyanın ÖSS başarısına büyük katkı sağlayan da bu OKS ile bahsettiğim illerdeki liselere yerleşen genç arkadaşların bereketindendir.

Onu meçhule iten, çevresindeki büyük şehirlerdir, başarısız siyasi süreçlerden kaynaklanan yatırım yönlendirilmesidir. Ve gurbetçi Burdurluların şehrinin propagandasını yapmamasından dolayıdır. Ama ben inanıyorum ki yeni yetişen nesil Burdurun (ki ben BURDUR şehrine bağlı GÖLHİSAR ilçesi memleketimdir) adını yükseltecek, devletin yüksek mevkilerine eriştiklerinde doğru zamanda ve doğru yerde defalarca adını zikredecektir. Benim şehrim bu ilgiyi hakediyor.

Siz ister BURDUR'un şehir olmasından haberdar olmayın, ister Türkiyede ki yerini bilmeyin, isterse de tanıdığınız kişiler olmasın...

Bir gün sık sık TVlerde gördüğünüz bir Cerrah karşınıza çıkacak onun BURDURlu hatta GÖLHİSARlı olduğunu öğreneceksiniz.

Bir gün Avrupanın en kallavi projesine imzasını atmış bir mimarla karşılacaksınız ve onun BURDURlu hatta GÖLHİSARlı olduğunu öğreneceksiniz.

Bir gün dünyanın en ünlü teknoloji devlerinden birini Türkiye adına o yılın en büyük kar marjını yakalatan Mühendisle karşılacaksınız ve onun BURDURlu hatta GÖLHİSARlı olduğunu öğreneceksiniz.

Bir gün bizlerle karşılacaksınız.. Ve sıradan bir karşılaşma olmayacak bu.. İşte o zaman bilmediğiniz, merak edip öğrenmediğiniz şeylerden dolayı utanç duyacaksınız. :)

Lütfen... Lütfen bir daha BURDUR şehri ile ilgili saçma sapan sorular ve bilgilerle karşıma çıkmayın. Hele kariyerli, üniversite eğitimi almış biriyseniz sakın ha!

0 kişi titretti: